Το Ροκ συναντά τη λογοτεχνία.

Μερικά από τα «διαμάντια» της ροκ αμερικάνικης και ευρωπαϊκής μουσικής είναι μελοποιήσεις μεγάλων ποιητών ή αντλούν την έμπνευσή τους από μεγάλα έργα της λογοτεχνίας. Κι όπως λέει κι ένας φίλος: «Η τέχνη είναι μία». Σας αφιερώνω, λοιπόν, μερικά δείγματα που αποδεικνύουν την παραπάνω «διακειμενική» σχέση.

1. Ο Lou Reed με το «Romeo had Juliette», συναντά τον William Shakespeare.

2. O Bruce Springsteen στο «The Ghost of Tom Joad» συναντά τον Τζων Στάινμπεκ και τα «Σταφύλια της Οργής» της Αμερικής του Κραχ και του Μεσοπολέμου.

3. Οι Ολλανδοί «Mecano» με το εκπληκτικά μελοποιημένο  «Untitled» τον Μαγιακόφσκι, το τελευταίο ποίημά του που έμεινε ανολοκλήρωτο..

Οι Στίχοι:

I know the power of words,
I know the tocsin of words.
They are not those that make theater boxes applaud.
Words like that make coffins break out
make them pace with their four oak legs.
It happens they are thrown out,
not printed, not published.
But the word gallops, its saddle girth tightened,
it rings through the ages and trains creep nearer
to lick… poetry’s toil-hardened hands.

4. Οι Gavin Friday και Man Seezer με το «Each Man Kills The Thing He Loves»,  τον Όσκαρ Ουάιλντ.

5. Οι Tuxedomoon με το «L’Etranger» (Ο Ξένος)  τον Αλμπέρ Καμύ.

5. Η Loreena McKennitt με το «Stolen Child» τον μεγάλο ιρλανδό ποιητή W.B. Yeats.

Share This: