Θέμα γραπτής εξέτασης στο Γ3: «Ένας χρόνος μετά…» Επισημάνσεις και Ενδεικτικό Σχεδιάγραμμα.

Παραθέτουμε ένα ενδεικτικό σχεδιάγραμμα -για το θέμα που ζητήθηκε να γράψουν οι μαθητές του Γ3 στην τάξη – ΕΔΩ.

Μερικές διευκρινιστικές παρατηρήσεις για το θέμα, μετά τη διόρθωση των γραπτών:

1.  Το θέμα απαιτεί μία εξισορρόπηση μεταξύ βιωματικού – προσωπικού ύφους και αποδεικτικού λόγου, δηλαδή, εγκυμονεί τον κίνδυνο να παρασυρθούν οι μαθητές σε ύφος προφορικότητας και ημερολογιακής καταγραφής των απόψεών τους με λόγο καθημερινότητας.

2. Κίνδυνος 2ος:  να αντιμετωπιστεί με περιορισμένη οπτική ανάλυσης που επικεντρώνεται, κυρίως, στην επιτυχία στις Πανελλαδικές ως στόχο που μονοπωλεί τη στοχοθεσία της ζωής των μαθητών.

3. Το συγκεκριμένο θέμα δίνει την ευκαιρία δημιουργικής αξιοποίησης και σύνθεσης των εννοιών που συζητήθηκαν στην τάξη σχετικά με τις κοινωνικές και ψυχολογικές ανάγκες των νέων στο πλαίσιο των συνθηκών που διαμορφώνονται  σήμερα γύρω τους και τους επηρεάζουν για να «Χτίσουν τον εαυτό τους» (Δες Σημειώσεις στην τάξη : νοητικό σχήμα: Επιρροές/πίεση εξωτερικού περιβάλλοντος → Εσωτερική ανταπόκριση/διαμόρφωση εαυτού → Επιλογές ζωής / διεύρυνση συνειδητότητας νέων).

*Στατιστικά επίδοσης : Καλύτερη επίδοση: 16,5/20 – Μέση επίδοση: 13,5/20

Share This:

Leave a Reply