Γιατί να επιλέξω «Ιστορία της Τέχνης»;

Για ποιους λόγους ένας μαθητής της Γ’ λυκείου, θα μπορούσε να επιλέξει το μάθημα «Ιστορία της Τέχνης». Ας κάνω μια απόπειρα πειθούς, κόντρα στη νοοτροπία της χρησιμοθηρικής γνώσης που έχει παγιωθεί στο λύκειο και στη ζωής μας. Εξηγούμαι:

1. Πρόκειται για ένα διαφορετικό, όχι συνηθισμένο, μάθημα, που προσφέρει μάθηση και γενικότερη καλλιέργεια για να συνειδητοποιείς και να διακρίνεις την ομορφιά από την ασχήμια γύρω σου.

2. Συντελεί στην – χωρίς άγχος- ενδυνάμωση των γνώσεων για μαθήματα των Πανελληνίων όπως η ιστορία, τα μαθηματικά και η έκθεση (δες τα θέματα της έκθεσης του 2012).

3. Προσφέρει γνώση και ερμηνεία των σημαντικότερων μορφών τέχνης από την αρχαία Ελλάδα μέχρι τις μέρες μας.  Μαθαίνουμε την ιστορία της παγκόσμιας τέχνης και της πορείας κάθε μεγάλου καλλιτέχνη σε παράλληλη παρουσίαση των ιστορικών συνθηκών που επέδρασαν στο έργο του.

4. Γίνεται αναφορά σε όλες τις μορφές τέχνης: ζωγραφική, γλυπτική, μουσική, κινηματογράφος, αρχικτεκτονική, χορός. Επομένως, μπορεί να καλύψει μία ευρύ φάσμα ενδιαφερόντων των νέων.

5. Η δουλειά γίνεται στην τάξη και με επισκέψεις σε χώρους τέχνης, όπου:

  • Μαθαίνουμε και εφαρμόζουμε τρόπους ανάλυσης και ερμηνείας των έργων τέχνης – ξεφεύγουμε από την επιφανειακή προσέγγιση και εμβαθύνουμε σ’ αυτά εκφράζοντας τη γνώμη μας και τα ερωτήματά μας.
  • Στη φύση του μαθήματος δεν ταιριάζει η αποστήθιση ή η ακατάσχετη θεωρητικολογία. Πάντοτε γίνεται με διάλογο που αναπτύσσεται με την αφορμή της παρουσίασης κάποιου έργου τέχνης. Απαιτεί προσοχή και εγρήγορση κατά τη διάρκεια του μαθήματος και όχι μελέτη στο σπίτι.
  • Υπάρχει ήδη οργανωμένο πολυμεσικό υλικό με ντοκυμαντέρ, εικονικές περιηγήσεις στα μεγάλα μουσεία του κόσμου και με προσεκτικά επιλεγμένους ιστότοπους που αναφέρονται σε κάθε μορφή τέχνης.
  • Στον παρόν ιστολόγιό μας www.lectores.gr υπάρχει διαθέσιμο σε οποιονδήποτε μαθητή το σύνολο του υποστηρικτικού υλικού του μαθήματος, με τη δυνατότητα σχολιασμού ή και προτάσεων, από τους μαθητές, για περαιτέρω διεύρυνσή του.

Share This: